Omnichannel Pazarlama Nedir?
Omnichannel pazarlama en basit haliyle; herhangi bir zamanda, herhangi bir yerde ve herhangi bir cihazda tüketicilerle bağlantı kurabilmek için bir kuruluşun kanallarını, süreçlerini ve stratejilerini sorunsuz bir şekilde entegre etmek olarak tanımlanır. Markanızın, hedef kitlesiyle birçok kanal üzerinden sürekli olarak etkileşim halinde olmasıdır. Hızlı sipariş hizmeti ve kolay ödeme imkanlarıyla fark yaratan bir müşteri deneyimine sahip olabilirsiniz. Omnichannel PazarlamaTüketiciler artık bir mağazadan, web sitesinden, mobil uygulamadan, dijital katalogdan veya sosyal medyadan inceledikleri şirket ile anında iletişim kurmak isterler. Telefonla arayabilirler veya mobil telefonlarındaki bir uygulamayı kullanarak ulaşmak isteyebilirler. Tüketicilerinizi bu deneyimin her aşamasında mutlu etmek için bütün kanalların açık ve ulaşılabilir olması gereklidir.Omnichannel Pazarlama Müşteri Sadakatini ArtırıyorOnline ve fiziksel mağazaların beraber çalışması müşteri memnuniyeti için oldukça önemlidir. Müşteriniz size ulaştığı her kanalda aynı özenli müşterimi deneyimini yaşamak ister. Bunun en kolay yolu müşterilerinizin detaylı profilini oluşturup onlara kişiselleştirilmiş reklam programları uygulayabilirsiniz. Müşterilerinizin feedbackleri de tek kanalda toplanacağı için şikayet ya da önerilere hızlı geri dönüşler yaparak müşteri ilişkinizi sürekli canlı tutabilirsiniz. Başarılı bir omnichannel pazarlama yönetiminde; müşteriyle sürekli iletişim halinde olmak, müşterinin satın alma süreçlerini takip ederek gerektiğinde müşteriye hatırlatmalar yapmak ve müşteri haritasını çıkarmak geleneksel ve dijital pazarlama süreçlerinin önemli bir parçasıdır.